T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ÜSKÜDAR - İstanbul Üsküdar Lisesi

Filmlerle Felsefe eTwinning Projemiz

 

İstanbul Üsküdar Lisesi eTwinning projesi, Filmlerle Felsefe projesiyle çalışmalarına başladı.

 

Kurucusu, okulumuz felsefe öğretmeni Meliha Avşar olan projemiz, birçok ülke ile gerçekleştirdiği ortak projeleriyle öğrencilerimizle buluşmaya devam ediyor.

Proje 2020 Ekim ayında yapılan uluslararası online toplantı ile başladı ve Mart ayında tamamlanmak üzere planlandı.

Projeye Polonya, Romanya, İtalya, Hırvatistan'dan birer okul ve Türkiye'den de 6 okul katıldı.

Kurucu ortaklarımızla birlikte planlanan projemizin genel ve pedagojik amaçları;

·      Hoşgörüyü ve eleştirel ruhu teşvik etmek,

·      Öğrencilerin bir tartışma kültürü içerisinde kendilerini ifade etme ve fikirlerini alt yapı kurarak farklı görüşlere saygılı yaklaşma yeteneklerini geliştirmek,

·      Öğrencilerin farklılıkları anlamasını ve iç görüsünü geliştirmek,

·      Öğrencilerin felsefi, sanatsal, dijital yetkinliklerini geliştirmek,

·      Yerel gelenek ve görenekleri inceleyerek ortaklarımızın kültürel ve tarihi geçmişini bilmek ve anlamak, aramızdaki benzerlik ve farklılıkların farkına varmak, hoşgörü ve iş birliği geliştirmek,

·      Yabancı dilde farklı konular ve durumlarla ilgili bilgilere erişmek ve bilgi, fikir ve duyguları iletmek için bir iş birliği aracı olarak İngilizceyi kullanmak,

·      Ekip çalışmasını teşvik etmek ve çoklu zeka geliştirmek,

·      Bilgi aramak, görevleri tamamlamak, sonuçları paylaşmak ve yaymak için Bilgi ve İletişim Teknolojilerini kullanmak,

·      Eleştirel ruhu teşvik etmek için hem öğrencilere hem de öğretmenlere çeşitlendirilmiş teknikler sağlamaktır.

Öğrencilerimiz hem ulusal hem de uluslararası karışık takımlar halinde bir dizi etkinlik tamamladılar. Her ülke kendi kültüründen çıkan önemli felsefecileri diğer okul öğrencilerine tanıttı. Proje logosu tasarımı yaptılar. Felsefi film seçkisi oluşturduk ve bu filmlerin felsefi analizlerini yaptık.

Tüm bu etkinlikler ile projemizin beklenen sonuçları, öğrencilerimizin;

·      Düşünme, analiz etme ve araştırma becerilerini,

·      Gruplar halinde çalışma, veri toplama ve bilgileri düzenleme becerilerini,

·      Tartışma kültürü içinde kendilerini ifade etme ve farklı fikirlere saygılı yaklaşma becerilerini,

·      Yaratıcılık, sorumluluk, karar verme, değerlendirme ve başarı duygusunu,

·      Felsefi teorileri gerçek hayatla bağdaştırabilme becerisini,

·      Olaylar arasında neden sonuç ilişkileri kurabilme becerisini,

·      Sosyal davranış, kendine güven ve öz yeterliliklerini geliştirmeleridir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.06.2021 - Güncelleme: 12.06.2021 16:11 - Görüntülenme: 2548
  Beğen | 1  kişi beğendi